Rólunk


Varga Ildikó

Hatha jóga, dinamikus jóga, vinyasa flow jóga, ezüst jóga

A jóga és a sport – bár változó intenzitással – gyerekkorom óta jelen volt az életemben, éreztem, élveztem  pozitív hatásaikat.

Látásmódomat alapvetően formálták a grafológiai, majd az asztrológia tanulmányaim. A grafológia 1995-től vált hivatásommá, majd az asztrológia is a tevékenységem szerves része lett - de már visszavonultam :) E módszerek vittek közelebb a szimbólumok világához, majd a jógán keresztül a mozgás szimbolikája, és a mozgás lélekre gyakorolt hatása felé fordult a figyelmem. 

Aztán egyszer csak elegem lett a szavakból … Inkább arra figyeltem, hogy ha nem ismerem a konkrét történeted, akkor mit mesél rólad, a testtartásod, a mozgásod, a légzésed,  vagy akár az, hogy milyen ruhában szeretsz jógázni :).  Jógaórán nem kell kimondani, nem kell konkrétan boncolgatni egy adott problémát, csak hagyni, hogy a jóga megfelelő gyakorlása által fényesedjen a test, a lélek, növekedjék a tudatosság, s így az élet minden területe tisztul, örömtelibbé válik. A jóga nem direkt módon működik, hanem finoman alakítja, bontogatja egyik terület a másikat: mozgás, életmód, önismeret, világszemlélet, spiritualitás…

Azt is megtapasztaltam azonban, hogy mennyit árthat bármely mozgásforma, ha nem tiszteljük a határainkat. Ezt megéltem a versenysport területén és a jógában is. Ezért nem tradicionális hatha jógát tanítok, mert az ászanák klasszikus alkalmazása, akár árthat is, ha nem vesszük figyelembe a modern életmódunkból adódó testi és lelki változásokat. 
Ha pedig egy gond már testi szintre csúszott, akkor ott is kell vele foglalkozni - fontos, de nem elég a „spiri” vonal:)

Az óráim intenzívek, de a fenti szempontok betartása mellett. Sokat beszélek óra közben – főleg ahhoz képest, hogy elegem lett a szavakból :) - testi és lelki „szösszeneteket” közvetítve vezetem a figyelmed, sokat igazítok, segédeszközöket használunk. Én ebben hiszek, mert ezen az úton haladva, túl az 5. X-en,  egyre jobban és jobban vagyok :)

Sokfelé megfordultam gyakorlásom során, gyakoroltam klasszikus hatha jógát, astanga jógát, női jógát, Iyengar jógát, vinyasa flow jógát és a Himalájai Jóga Tradíció tanítása szerint pránajámát és meditációt.

2008 februárjában indítottam az első csoportos jógafoglalkozásokat,  és  2011-ben nyitottam meg a Hatha Jógastúdiót Veresegyházon, mely mind hangulatában, mind felszereltségében, ideális környezetet biztosít a jógázáshoz.

Úgy gondolom, hogy hitelesen oktatni csak úgy lehet, ha élem is, amit tanítok. Törekszem a mindennapokban is követni a jóga tanításait, folyamatosan formálni saját magamat és a környezetemhez való viszonyomat, a nem kívánatos vonásokat mindig egy kicsit jobbra cserélve.

Ezeket a felismeréseket, tapasztalásokat, nagy örömmel osztom meg – akár veled is :) - , remélve hogy segítenek tudatosabbá és derűsebbé tenni utadat.

A fontosabb szakmai állomások:
Jógaoktatói alaptanfolyam - IWI (International Wellness Institute), Bálint János
Jógaoktató képzés - Asram Jógaközpont, Kádár Zoltán, Papp József, Mezősi Anna 
Gerincterápia jógával –alap és haladó tanfolyam, Bene Máté 
Vinyasa Flow jógaoktatói tanfolyam - Gálik Éva
"Elemental Flow" Vinyasa Flow workshop - Szénási Kata
Gerincterápia jógával - Fasciology workshop, Bene Máté
Meditáció oktatóképzés – Márk Tamás


Vén Anikó

Hatha jóga, vinyasa flow jóga

Vén Anikó vagyok, végzettségem szerint angol-történelem szakos tanár, ezen kívül gyakorló anyuka. Mindig is szerettem tanítani, emberekkel foglalkozni, és miután a jóga gyakorlása során rengeteg pozitív tapasztalatot szereztem, 2011-2012-ben elvégeztem az Asram Jóga és Meditációs Központ hatha jóga oktatói képzését Kádár Zoltán, Papp József és Mezősi Anna vezetésével. Oktatói továbbképzésekre, táborokba azóta is rendszeresen járok, mivel fontos számomra, hogy folyamatosan bővítsem a tudásom a jógaoktatás terén.  Jelenleg a Himalájai Jóga Tradíciónál tanulok jóga filozófiát és meditációt Papp József tanítványaként, valamint részt veszek Kádár Zoltán dharma programján.  Hatha jóga és relaxáció foglalkozásokat másfél éve tartok rendszeresen Budapesten, ezen kívül jógaoktató barátnőimmel hétvégi jógatáborok szervezésében és megtartásában leljük igazán örömünket.

A jóga számomra nem csupán egy mozgásforma, hanem egy rendkívül széles eszköztárral és mélységgel rendelkező út, amely a testi-lelki élmények, oldódások mellett folyamatos tapasztalást, tanulást, tudatosságot, nyitottságot és önmagam egyre mélyebb megismerését eredményezi.
Óráimon az ászanák gyakorlása mellett fontosnak tartom a helyes légzés elsajátítását, a testünkben végbemenő energetikai történések megfigyelését és tudatosítását, valamint a relaxációra való képesség fejlesztését.

Várlak szeretettel jóga foglalkozásaimon!

 


Papp Tímea

Gerirnctorna

Gyermekkorom óta kapcsolatban állok a mozgással, a küzdősportok kivételével valamennyi mozgásformába belekóstoltam.
A mezei futástól az edzőtermi súlyzós edzéseken keresztül az aerobicon át egészen a jelenlegi jógáig. Közel 30 év mozgással töltött idő után azt hiszem tovább nem keresgélem a nekem való mozgásformát.
Már tinédzserként elvarázsolt a súlyzók világa ennek köszönhetően később megszereztem a sportoktatói oklevelet fitness-testépítés szakágban.

A tanulás, a képzések során is erre orientálódtam így 2005- ben szereztem meg a diplomámat gyógytornász szakon a DOEC -EFK-án (Debreceni-Orvos és Egészségtudomány Centrum Egészségügyi és Főiskolai Kar ) S azóta számtalan három és négybetűs posztgraduális képzést végeztem el amivel itt nem untatnám az olvasót.

Szóval a munkám során sok mindent megtapasztaltam, ami a legfontosabb hogy az emberek nemigen szeretnek mozogni és sajnos sokszor nem mozognak JÓL, nem veszik figyelembe az egyoldalú terheléseiket, a testi adottságaikat, így sokszor előfordul, hogy bár a mozgás megvan rendszeresen, de pont nem azt kellene, így nemhogy egészségmegőrzés hanem az ellenkezője következik be.

Azt gondolom nekünk feladatunk megmutatni, megtanítani és segítséget nyújtani a mozogni kívánóknak hogy valóban a javukra váljon a mozgás és örömmel tegyék azt.

Én magam is szívesen mozgok és elvarázsolt a jóga világa amit 10 évvel ezelőtt egy szatszangon tapasztaltam meg. Csak ültem és ámultam, elragadott a hangulata, a fények, az illatok és akkor tudtam hogy ez része lesz a életemnek,de az igazi tapasztalásokat azóta érzem amióta a Jógastúdió lelkes " kisdiákja" vagyok.


Timárné Előd Tünde

Kismama jóga, gyermek jóga, babás jóga

Timárné Előd Tündének hívnak. Védőnőként dolgozom Veresegyházon. Négy gyermekem van: Kinga (13), Noémi (11), Ádám (9), Dávid (7).

Vonzalmam a távol-keleti mozgásformák iránt már gyermekkoromban megmutatkozott: 14 éves koromban kezdtem el Shotokan karatét gyakorolni, mely több mint egy évtizedig meghatározó része volt életemnek.

Jógázni egy porckorongsérv műtétet követően, 2009 nyarán kezdtem el Varga Ildikónál, akinek óráit jelenleg is rendszeresen látogatom.

2010-ben elvégeztem az Asram Jóga Központ Babás Jóga,  Gyermekjóga,  és Kismamajóga tanfolyamát. Részt vettem egy ún. Gerincjterápia jógával képzésen is. Folyamatosan keresem a lehetőséget a további tanulásra...

 


Vargha Viktória

Pilates

A PILATES módszerével először 1996-ban találkoztam, amikor a barátnőmmel a munkahelyünktől nem messze ellátogattunk egy ilyen órára.

Évekkel később Szőke Mariann iskolájában - a klasszikus Pilates hazai meghonosítójánál a nemzetközileg is elismert és az amerikai Fitnesz Akadémia által is akkreditált képzésen - megszerezetem a Pilates oktatói végzettségemet.

Azóta is tanítom ezt a módszert és eltökélt szándékom, hogy minél több embernek megmutassam ennek a csodás mozgásformának a jótékony hatásait. 

Kinek ajánlom a Pilates módszert?

Erőnlét javításához

Ha úgy érzed, hogy az erőnléted nem megfelelő, hogy jó lenne növelni az ellenálló- és teherbíró képességed, a Pilates jó szolgálatot tehet, hiszen erősítő gyakorlatai, speciális légzéstechnikája az egész szervezetedre jó hatással lesznek.

Fogyókúrához

Ha az zavar, hogy súlyfelesleggel küzdesz, itt-ott zsírpárnák rakódtak le a Pilates a jó választás. A segítségével fokozatosan ledolgozhatod a pluszkilókat, javul a testtartásod az izomzatod feszesebbé válik, így egyre magabiztosabban húzhatod majd ki magad.

Stressz ellen

Ha eleged van a folyamatos stresszből, ha szeretnél lazítani, hetente néhány órára kikapcsolódni akkor is ajánlom a Pilatest, hiszen ennek gyakorlatsorai bizonyos mértékig egyesítik a mozgás és a jóga stresszoldó hatását.

Mozgásszegény életmód ellen

Ha gyakran fáj a hátad, vállad, derekad, akkor még inkább szükséged van a Pilates segítségére. A mélyizmokat megmozgató gyakorlatsorok és a speciális légzés jó hatással lesz a gerincedre, testtartásodra és izmaidra egyaránt.

Újrakezdéshez

Végül pedig, ha több éves kihagyás után szeretnéd újra aktívabbá tenni az életed, akkor első edzéssornak is tökéletesen alkalmas a Pilates!

Olyan testrészeket is megmozgat, melyeket más edzések alkalmával csupán nagy nehézségek árán lehet erősíteni, formálni. 

Sok szeretettel várok minden tornázni vágyó hölgyet korra, súlyra, testfelépítésre való tekintet nélkül. 

Tapasztaljuk meg együtt a PILATES jótékony hatását! 


Halász Bernadett

Pilates 

Jómagam a latin versenytánc világából jövök, két kisgyermek mellett, felnőtt fejjel kezdtem el versenyezni; gyerekkorom óta sportolok, nagyon sok irányzatot kipróbáltam, pl.:  aerobik -főleg a táncos fajták-, prímatorna - ami egy női koreografált kondi torna, S.W.A.T power (funkcionális erő- és állóképességi edzés), fitness termi edzések, pole (rúd) fitness, TRX – mely (a pilates mellett) a tánc egyik legjobb kiegészítő edzése, callanetics, dinamikus jóga, valamint éveken át a pilates – melyet most a „másik oldalról” közelítek meg.

Közgazdászként a karrierem a marketing és értékesítés területén teljesedett ki, de mellette mindig is aktívan jelen volt és van az életemben a sport.

Mind a táncnak, mind pedig a fent említett óratípusoknak nagyon sokat köszönhetek, és az egész egy egységet képez: minden mindennel összefügg. A táncosnak kiegészítő „terápia” a pilates, és a pilates gyakorlatok könnyebb elsajátításában is sok szerepe van a fent felsoroltaknak. Természetesen – nem véletlen – a jóga az egyik, amely igazán közel áll a pilateshez.

Szakképesített fitness instruktorként, okleveles pilates oktatóként a hobbim egyben a hivatásom is, mely során azt a fajta életérzést, fizikai és szellemi fittséget tudom átadni, ami nekem is megadja a lendületet a mindennapjaimhoz.

Néha egészen kacskaringós utakat jelöl ki nekünk a sors.

Bízd rá magad az érzéseidre! Tudj hinni az álmaidban, és tanulj meg tenni értük.

Szeretettel várlak!

Órarend                

Vissza a kezdőoldalra