Óratípusok

 

Hatha jóga

Ezeken az órákon a finomabb nyújtó és lazító gyakorlatok mellett, az erősítő ászanák – testtartások - és a dinamikusabb gyakorlatok valamint a légzőgyakorlatok is helyet kapnak.

A foglalkozást 5 perces elcsendesedéssel kezdjük és 15 perces relaxációval fejezzük be.

Ezt válaszd, ha az ellazulást, valamint az aktív erőkifejtést megközelítően hasonló arányban szeretnéd megtapasztalni.

Oktató: Varga Ildi, Vén Anikó

 

Dinamikus jóga

Az ászanákat – testhelyzeteket – öt-hat légzésig tartjuk ki, sok napüdvözlettel kombinálva. Álló, ülő, fekvő és fordított testhelyzetű, nyújtó, lazító, erősítő gyakorlatok váltják egymást, melyek növelik a hajlékonyságot, fejlesztik az izomzatot és az állóképességet, szellemileg felfrissítenek és megnyugtatnak.

A foglalkozást 5 perces elcsendesedéssel kezdjük és 10 perces relaxációval fejezzük be.

Ezeket a foglalkozásokat ajánlom, ha szereted a dinamikusabb jógázást és szívesen megtapasztalod a határaidat  a nyújtásoknál, a kitartásoknál és a folyamatosságban egyaránt.

Ha nem mozogsz rendszeresen, vagy ha van valami komolyabb egészségügyi problémád,  kérlek válassz a többi óra közül.

Oktató: Varga Ildi

 

Vinyasa Flow jóga

A Vinyasa Flow, mint minden jógagyakorlás, arra törekszik, hogy harmóniát teremtsen a test, az elme és a lélek hármas egységében. Az ászanákat sorozatokba rendezve, egy folyamat részeként gyakoroljuk, rövid ideig tartjuk ki, egyik ászanából a másikba irányított légzés és mozgás kíséretében "áramlunk" át. A vinyasa flow arra tanít, hogy legyél tudatában minden lélegzetvételnek éppúgy, mint minden mozdulatnak. Mindez segít abban, hogy a mindennapi életet is egymáshoz kapcsolódó, tudatos tevékenységek soraként éld meg, és felismerd, hogy a mindennapi életed is ugyanolyan, állandó mozgásban és változásban lévő folyamat, mint amit a jógaszőnyegeden átélsz.

Oktató: Vén Anikó 


Ezüst jóga (60 +) - az örök fiataloknak!

"Egy kicsi mozgás mindenkinek kell..." - éppen ezért jógára fel!
Az ászanák testhelyzetek könnyített változatai gyakorolhatók ezeken az órákon, az életkori sajátosságokat és az egyéni jellemzőket figyelembe véve.

Fokozott hangsúlyt kap az ízületek kíméletes, fokozatos átmozgatása, a megrövidült izmok
finom nyújtása és főként a törzs izomzatának erősítése, valamint az egyensúlyérzék  javítása.

Az óra relaxációval zárul, mely a testet és az elmét egyaránt kellemesen ellazítja.
 
A rendszeres gyakorlás hatására nő a mozgékonyság, csökkennek az ízületi fájdalmak és a hátfájás, javul a vérkeringés, az emésztés és a kedélyállapotra is pozitívan hat. :)

Természetesen életkortól függetlenül, bárki választhatja ezt az órát, aki szívesen gyakorolna felsorolt szempontok szerint.

Oktató: Varga Ildi


Kamasz jóga (11-15 éveseknek)

Kiskamaszkorban, az iskolapadban több órát görnyedve, egyre több tananyag, elvárás, teljesítmény, ezzel együtt feszültség és szorongás közepette a gyerekeknek szüksége van egy olyan komplex mozgásformára, amitől nem csak jól megizzadnak, hanem javítja a testtartást, erősíti, lazítja, nyújtja az izomzatot, fejleszti a figyelmet és az egyensúlyérzéket, oldja a feszültséget, segíti a helyes légzés elsajátítását és tanítja a relaxációt.

A jóga nem versenysport, ezért az órán a gyermekek önfeledten átadják magukat a mozgás örömének, s jól érzik magukat. Itt nincs teljesítménykényszer, nem kapnak rossz jegyet, viszont biztatást igen, és segítséget, hogy hogyan kerülhetnek közelebb a célhoz. A gyakorlás által egyre ügyesebbek lesznek és sikereket érnek el, ráéreznek értékeikre, képességeikre. Így nő az önbizalmuk, csökken a szorongási szintjük, kevésbé fognak félni számukra új dolgoktól. Ennek a változásnak a következményeképpen felszabadultabban indulnak majd neki a mindennapi iskolai napnak, és számos olyan eszköz lesz a tarsolyukban, amivel képesek lesznek kifejleszteni magukban minden pozitív tulajdonságot.

Oktató: Vén Anikó 

 

Gerinctorna

"Annyi idős vagy, amennyi a gerinced." A testtartásod, a mozgásod, sokat elárul a gerinced állapotáról, arról, hogy hogyan is érzed magad a bőrödben.

Sokan sajnos nem mozognak jól, nem veszik figyelembe az egyoldalú terheléseiket, a testi adottságaikat, így sokszor előfordul, hogy bár rendszeresen mozognak, mégse az egészségmegőrzés, hanem az ellenkezője következik be.

A rendszeres gerinctornával megelőzhetőek, illetve mérsékelhetők vagy megszüntethetők a modern életformából fakadó gerincbántalmak, és a kedélyre is jó hatással van. 

Intenzíven, de mégis kíméletesen átmozgatjuk a gerincet, sor kerül a helyes testtartáshoz elengedhetetlen izmok nyújtására, erősítésére, így a has és a hátizmok, valamint a váll és a csípő is előtérbe kerül.
Mindez olyan módon, hogy a mozgás valóban a javunkra váljon és örömmel tegyük azt.

Az órát 10-15 perces relaxációval zárjuk.

Oktató: Papp Timi


Jin jóga

…gyertyafény, lágy zene, megpihenés, elengedés, megengedés...
Tölts el egy kis időt ráérősen, meghitten saját magaddal, halld meg mit üzen a tested és a lelked.
Minden testtartásban három percig időzünk, belesüppedve az ellazulásba, szemlélve a légzés könnyed áramlását, átadva magunkat a zene varázsának.

Oktató: Varga Ildi 

 

 Kismama jóga

"Manapság már alapszintű igény, hogy egy nő a várandósság idején is csinos és fitt maradjon. A várandósság hónapjaiban az egészség megőrzése mellett az elmélyülésnek, megnyugvásnak is kiemelten fontos szerepe van, nemcsak a szülés élményének megélése miatt, de a gyermeknevelésre gyakorolt hatása végett is. Sok olyan technikát sajátíthatunk el, amivel megkönnyíthetjük a kilenc hónap fizikai nehézségeit, a szülést, és az azt követő heteket.

  • erősebbé, rugalmasabbá teszi a testet
  • erősíti a hátizmot, ellazítja a csípő izmait
  • segítségével jobban tudunk koncentrálni magunkra
  • ellazítja a testet
  • enyhíti a várandósság során felmerülő problémákat
  • erősíti a gát izmait
  • oldja a szorongásokat, félelmeket

Nem utolsó sorban közösségi élményt ad, hiszen egy kismamajógán mindenkinek hasonló kérdései vannak, válaszokkal, javaslatokkal segíthetik egymást a résztvevők.

Oktató: Előd Tündi

 

Pilates

"A Pilates órák során megismerjük testünket, mozdulataink erőteljessé, kifinomultabbá és könnyedebbé válnak. Kiemelt szerepet kap a légzéstechnika, valamint a test mélyizomzatának és gravitációs központjának használata.

A Pilates célja, hogy testünk egészséges erőnlétbe kerüljön és elsajátítsuk azt a helyes testtartást, amellyel megerőltetés nélkül, szabadon mozoghatunk saját testsúlyunkkal. A speciálisan kifejlesztett statikus és dinamikus gyakorlat-sorozatok a test vázizomzatát erősítik, mely gerincünk tartásában jelentős szerepet játszik.

A Pilates-módszer előnyei:

- bármely edzettségi fokon és bármely életkorban el lehet kezdeni,
- könnyen elsajátítható és szórakoztató, remek stresszoldó,
- energikusabbá, fiatalosabbá és magabiztosabbá tesz,
- zsírt éget, karcsúsít, szálkás, feszes izmokat formál,
- csökkenti a szívinfarktus, cukorbetegség, magas vérnyomás, vastagbélrák, kedélybetegségek kialakulásának veszélyét,
- segítséget nyújt a csontritkulás megelőzésében,
- a speciális légzéstechnika fokozza a szervezet oxigénellátását,
- növeli az erőnlétet, javítja az állóképességet,
- fokozza a vérkeringést és serkenti az anyagcserét"

Oktató: Vargha Viki

Órarend