Óratípusok

 

Hatha jóga - gyakorló

Ezeken az órákon a finomabb nyújtó és lazító gyakorlatok mellett, az erősítő ászanák – testtartások - és a dinamikusabb gyakorlatok valamint a légzőgyakorlatok is helyet kapnak.

A foglalkozást 5 perces elcsendesedéssel kezdjük és 15 perces relaxációval fejezzük be.

Ezt válaszd, ha az ellazulást, valamint az aktív erőkifejtést megközelítően hasonló arányban szeretnéd megtapasztalni.

Oktató: Varga Ildi

 

Dinamikus jóga

Az ászanákat – testhelyzeteket – öt-hat légzésig tartjuk ki, sok napüdvözlettel kombinálva. Álló, ülő, fekvő és fordított testhelyzetű, nyújtó, lazító, erősítő gyakorlatok váltják egymást, melyek növelik a hajlékonyságot, fejlesztik az izomzatot és az állóképességet, szellemileg felfrissítenek és megnyugtatnak.

A foglalkozást 5 perces elcsendesedéssel kezdjük és 15 perces relaxációval fejezzük be.

Ezeket a foglalkozásokat ajánlom, ha szereted a dinamikusabb jógázást és szívesen megtapasztalod a határaidat  a nyújtásoknál, a kitartásoknál és a folyamatosságban egyaránt.

Ha van valami komolyabb egészségügyi problémád,  kérlek válassz a gyakorló órák közül.

Oktató: Varga Ildi


Ezüst jóga (60 +) - az örök fiataloknak!

"Egy kicsi mozgás mindenkinek kell..." - éppen ezért jógára fel!
Az ászanák testhelyzetek könnyített változatai gyakorolhatók ezeken az órákon, az életkori sajátosságokat és az egyéni jellemzőket figyelembe véve.

Fokozott hangsúlyt kap az ízületek kíméletes, fokozatos átmozgatása, a megrövidült izmok
finom nyújtása és főként a törzs izomzatának erősítése, valamint az egyensúlyérzék  javítása.

Az óra relaxációval zárul, mely a testet és az elmét egyaránt kellemesen ellazítja.
 
A rendszeres gyakorlás hatására nő a mozgékonyság, csökkennek az ízületi fájdalmak és a hátfájás, javul a vérkeringés, az emésztés és a kedélyállapotra is pozitívan hat. :)

Természetesen életkortól függetlenül, bárki választhatja ezt az órát, aki szívesen gyakorolna felsorolt szempontok szerint.

Oktató: Varga Ildi

Ébresztő jóga (Kezdőknek is ajánlott)

Ezen a kora reggeli frissítő hatha jóga foglalkozáson felébresztheted minden porcikádat! Olyan gyakorlatok kerülnek előtérbe, amelyek felébresztik az érzékeket, az izmokat, élénkítik a vérkeringést és javítják az energiaáramlást az egész testben. Mindemellett az elmére nyugtató hatással van, ami segíti a koncentrációt a nap folyamán. Egészen másképp indul majd a napod, energikus és vidám leszel. Várlak szeretettel!

Oktató: Vén Anikó


Harmonizáló jóga (Kezdőknek is ajánlott)

Ezen az órán a hatha jóga ászanáinak gyakorlása mellett hangsúlyos szerepet kap a légzés megfigyelése, finomítása és szabályozása pránajáma gyakorlatokon keresztül. Ez a fajta gyakorlás hozzásegít, hogy felfedezzük a női energiákat felébresztő, pihentetőbb jóga stílust, megfigyeljük és tudatosítsuk a testünkben végbemenő finom energetikai történéseket. A légzéstudatos jóga gyakorlás segít a testben lévő feszültségek finom oldásában, a mozgásterjedelem növelésében, kiegyensúlyozza szervezetünk energiaáramlását és lecsendesíti az elmét és az érzelmeket. Az órákat 20 perces relaxációval fejezzük be. Várlak szeretettel!

Oktató: Vén Anikó

 


Jin jóga

…gyertyafény, lágy zene, megpihenés, elengedés, megengedés...
Tölts el egy kis időt ráérősen, meghitten saját magaddal, halld meg mit üzen a tested és a lelked.
Minden testtartásban három percig időzünk, belesüppedve az ellazulásba, szemlélve a légzés könnyed áramlását, átadva magunkat a zene varázsának.

Oktató: Varga Ildi 

 

Vinyasa Flow jóga

A Vinyasa Flow Jógánál együtt áramlik a légzés a mozgás és a figyelem. A légzés vezeti a mozgást, és a figyelem követi a légzés és a mozgás táncát.
Az ászanák - testtartások - nyugodt tempóban áramolnak egymásba, a különböző napüdvözlet sorozatokból kibontakozva, esetenként összekötő elemekkel kombinálva. Egyik ászana előkészíti és támogatja a másikat, lépésenként áramolva jutunk el a legnehezebb ászanához, majd lassan lecsendesedve a relaxációhoz.

Jól tükrözi ez a mai kor igényeit, elvárásait, gyorsan kell alkalmazkodni a megváltozott feltételekhez, a kitartás sokszor a változáshoz kell.
Mivel elménket rengeteg inger éri, nehezebb elcsendesíteni direkt módon, sokszor könnyebb ez a folyamat, ha a figyelmet - jelen esetben - a mozgás és a légzés folyamatos változásának a követése köti le, miközben észrevétlenül elengedjük a napi gondokat és hagyjuk hogy elménk megpihenjen az áramlásban.

Gyorsabb a tempója, mint a dinamikus jógának, de fokozatosabb az átmenet az előkészítéstől a nehezebb ászanákig.

Oktató: Varga Ildi


Kontakt jóga

A kontakt jóga eredetileg arra szolgált, hogy a klasszikus hatha jóga gyakorlatokat pontosabban és könnyebben sajátítsuk el, jóval több azonban, mint a testhelyzetek puszta páros kivitelezése. Néhány előny a sok közül:

Elősegíti az együttműködést, toleranciát, odafigyelést, kreativitást.

Szembesülhetünk gyengeségeinkkel (bizalmatlanság, kishitűség, félelem, túlzott elvárások önmagunkkal vagy másokkal szemben, harag), így leküzdhetjük azokat.

A felelősségvállalás fokozza a tudatosságot.

A jó hangulatú gyakorlás közelebb hozza egymáshoz az embereket, oldja a feszültséget és az elevenség állapotába hoz. 

Oktató: Előd Tünde 

 

 Kismama jóga

"Manapság már alapszintű igény, hogy egy nő a várandósság idején is csinos és fitt maradjon. A várandósság hónapjaiban az egészség megőrzése mellett az elmélyülésnek, megnyugvásnak is kiemelten fontos szerepe van, nemcsak a szülés élményének megélése miatt, de a gyermeknevelésre gyakorolt hatása végett is. Sok olyan technikát sajátíthatunk el, amivel megkönnyíthetjük a kilenc hónap fizikai nehézségeit, a szülést, és az azt követő heteket.

  • erősebbé, rugalmasabbá teszi a testet
  • erősíti a hátizmot, ellazítja a csípő izmait
  • segítségével jobban tudunk koncentrálni magunkra
  • ellazítja a testet
  • enyhíti a várandósság során felmerülő problémákat
  • erősíti a gát izmait
  • oldja a szorongásokat, félelmeket

Nem utolsó sorban közösségi élményt ad, hiszen egy kismamajógán mindenkinek hasonló kérdései vannak, válaszokkal, javaslatokkal segíthetik egymást a résztvevők.

Oktató: Előd Tündi, Légrádi Veronika

 

Babás jóga
2-24 hónapos kor között

"A szülés sok változást hoz az anyák életében: testalkatában, napirendjében, a rájuk háruló felelősségben.

A gyermek és a mama érintkezésének, közös tevékenységének, kikapcsolódásának, a játéknak az egyik legjobb formája a BABA-MAMA JÓGA, melynek módszertanát, az amazóniai indiánok szülőségről alkotott elgondolásai és az ősi India jógikus tudásának ötvöződésével Dr. Francoise Barbira Freedman, szocio-antropológus dolgozta ki.

A mama a gyakorlatok közben mindig a baba igényeit követi. A mozgásban, a szemkontaktusban és a nevetésben bensőséges, harmonikus kapcsolatot élhetnek át.

A baba-mama jógában megélt közös tevékenység csökkenti a szülés utáni depresszió kialakulásának esélyét. Míg a babának az egész foglalkozás játék, a mamának nyugodtságot, egyensúlyt hoz és visszaszerezheti szülés előtti kondícióját. A szülő és gyermek közötti mozgás adta harmóniában a baba már korán hozzászokik a mozgásgazdag életmódhoz. A mama a gyakorlatok közben mindig a baba igényeit követi, miközben a jóga kedvezően befolyásolja a test, a lélek és a szellem harmóniáját.

Oktató: Légrádi Veronika 

 

Pilates

"A Pilates órák során megismerjük testünket, mozdulataink erőteljessé, kifinomultabbá és könnyedebbé válnak. Kiemelt szerepet kap a légzéstechnika, valamint a test mélyizomzatának és gravitációs központjának használata.

A Pilates célja, hogy testünk egészséges erőnlétbe kerüljön és elsajátítsuk azt a helyes testtartást, amellyel megerőltetés nélkül, szabadon mozoghatunk saját testsúlyunkkal. A speciálisan kifejlesztett statikus és dinamikus gyakorlat-sorozatok a test vázizomzatát erősítik, mely gerincünk tartásában jelentős szerepet játszik.


A Pilates-módszer előnyei:

- bármely edzettségi fokon és bármely életkorban el lehet kezdeni,
- könnyen elsajátítható és szórakoztató, remek stresszoldó,
- energikusabbá, fiatalosabbá és magabiztosabbá tesz,
- zsírt éget, karcsúsít, szálkás, feszes izmokat formál,
- csökkenti a szívinfarktus, cukorbetegség, magas vérnyomás, vastagbélrák, kedélybetegségek kialakulásának veszélyét,
- segítséget nyújt a csontritkulás megelőzésében,
- a speciális légzéstechnika fokozza a szervezet oxigénellátását,
- növeli az erőnlétet, javítja az állóképességet,
- fokozza a vérkeringést és serkenti az anyagcserét"

Oktató: Herhold Ági és Vargha Viki

 

Hangterápia és meditáció didgeridoo-val

"Az Ausztrál őslakosok kultúrájában a digeridoo évezredek óta van jelen és ez idő alatt semmit sem változott. Az eukaliptusz fa belsejét termeszhangyák rágják ki és eszik meg, így "készül" a hangszer.

A didgeridoo-t igen sokoldalúan alkalmazzák a törzsi életben, mint sámánhangszer, kommunikációs és gyógyító eszköz.

A természeti népek évezredes tapasztalata, valamint a tudomány jelenlegi állása szerint a hangrezgések gyógyíthatnak.

A didgeridoo az a hangszer, melynek hangjában az egyszerre megszólaló alacsony és magas frekvenciák rezgései mélyen áthatják egész testünket és pszichénket, így igen hamar megnyugtatják és pihentetik az idegrendszert, valamint ellazítják testünket. A didgeridoo-hangterápia alacsony frekvenciájú hangjainak Hertz-számai egybeesnek az emberi agy „alpha” és „theta” állapotú rezgésszámaival, amelyek a pihentető alvást, illetve a mély meditatív tudatállapotot jelentik.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a didgeridoo hangját hallgatva felszínre törnek olyan érzések és érzetek melyek megnyugtatnak, gyógyítanak.

A zenés-meditációk alkalmával a didgeridoo hangjának varázslatos ereje egy benső utazásra visz, mely alatt lehetőség nyílik a test és lélek megismerésére, megtisztítására, ellazítására, majd visszatérve erről az utazásról kiegyensúlyozottan és pozitív energiákkal telve folytatódhat életünk felgyorsult világunkban."

Forrás: www.jogakozpont.hu

Órarend